Octavia 1.9 TDI defekt silnika - co to może być? Rozrząd?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kris34
    Classic
    • 2010
    • 14

    Octavia 1.9 TDI defekt silnika - co to może być? Rozrząd?

    nie bylo w lazer


    ja znalazlem cos takiego

    dodatki myjąco-rozpraszające (detergenty, dyspergatory) używane w ilościach 0,5 - 10 % i powyżej. Zadaniem tych środków powierzchniowo-czynnych jest utrzymanie stałych produktów starzenia olejów w stanie wysokiego rozdrobnienia, obniżenia tendencji tworzenia laków i osadów głównie w silnikach spalinowych, stosowane głównie do produkcji olejów silnikowych a rzadziej do innych gatunków olejów
    moze one sie zestarzaly. castrol stoi rok w bance a motul rok i dwa miesiace.
    Viv
  • smarcz
    Classic
    • 2008
    • 14

    #2
    Octavia 1.9 TDI defekt silnika - co to może być? Rozrząd?

    Pomocy! Mam zagadkę do rozwikłania. Bardzo proszę o podpowiedzi w jaki sposób zlokalizować usterkę która mnie dopadła.
    Otóż przejechałem ok 20 km z pracy do domu. Zatrzymałem się na chwilę pod sklepem na drobne zakupy ok 5 minut - po czym zapalam i samochód sam gaśnie. Zapalam drugi raz i coś dziwnego - brak mocy - i dziwne rzegotanie w komorze silnika - a na około mnie masę dymu. Skończyło się na holowaniu do garażu.

    Co to może być? Przedstawiam materiał filmowy który wykonałem.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iEVkgDs461U[/youtube]

    Może to kolegą coś pomoże. Samochód na razie unieruchomiony. Nadmieniam, że wymieniłem dodatkowo przed próbą odpalenia filtr paliwa - bo mnie nastraszyli że zamarzł i to jest powodem. Do zbiornika dodałem środek wiążący parafinę oraz denaturat - tak podpowiedział okoliczny mechanik.

    Silnik przez jakieś 10 sekund po zapłonie pracuje ok. Po chwili obroty spadają w okolicę 0 i falują. Silnik wydaje fatalny dźwięk. Pojawia się dym - w okolicy komory silnika biały - a z wydechu po chwili unosi się czarna chmura.

    Drugi film pokazuje komorę silnika wraz z osprzętem. Nad kolektorem wydechowym poniżej EGRa wyraźny wyciek oleju wzdłuż całej osłony górnej silnika. Poziom płynu chłodzącego ok. Olej ok - wymieniony na początku stycznia po 10000 km 10W40 mobil.

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8kzwCjsFDaE[/youtube]

    Podłączyłem VAG-COM - znalazł tylko coś takiego:
    17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


    VAG-COM Version: Release 409.1-S


    Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 018 GN
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2163
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 00854
    1 Fault Found:
    17958 - Charge Pressure: Control Deviation
    P1550 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 038 906 018 GN
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2163
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 00854
    1 Fault Found:
    17958 - Charge Pressure: Control Deviation
    P1550 - 35-10 - - - Intermittent


    -------------------------------------------------------------------------------

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 1J0 959 799 AH
    Component and/or Version: 5N Zentral-SG Komf. 0001
    Software Coding: 04097
    Work Shop Code: WSC 31480
    Additional Info: 1U4959801B 5N Tõrsteuerger. FS0002r
    Additional Info: 1U4959802B 5N Tõrsteuerger. BF0002r
    Additional Info: 1U0959811B 5N Tõrsteuerger. HL0002r
    Additional Info: 1U0959812B 5N Tõrsteuerger. HR0002H
    2 Faults Found:
    00955 - Key 1
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed
    00933 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    62-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Address 01: Engine
    Protocol: KW1281
    Controller: 038 906 018 GN
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2163
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 00854

    Address 03: ABS Brakes
    Protocol: KW1281
    Controller: 1J0 907 379 Q
    Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
    Coding: 13304
    Shop #: WSC 31480

    Address 08: Auto HVAC
    Protocol: KW1281
    Controller: 1U1 907 044 A
    Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
    Coding: 01000
    Shop #: WSC 31480


    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 1J0 907 379 Q
    Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
    Coding: 13304
    Shop #: WSC 31480
    No fault code found.


    Dziękuję za podpowiedzi.

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Sprawdzil bym na szybko poziom oleju. Jesli ubywa to moze okazac sie turbo pod sklepem powiedzialo "dosc".
      Jak widac sa bledy z doladowania wiec jeszcze bardziej mnie to utwierdza...
      obym sie mylil.
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • smarcz
        Classic
        • 2008
        • 14

        #4
        Nie wykluczam - tylko skąd ten dziwny dźwięk.

        Co do turbiny to mi się co jakiś czas przycinała - problem z kierownicą - była czyszczona. Co tydzień goniłem na autostradzie i przepalałem regularnie - pomagało.

        Zaznaczam że przed defektem nie było efektu przycięcia. Dlatego podejrzewałem mróz i paliwko. Jak sprawdzić samodzielnie turbinę?

        A może coś innego. Mógłby przeskoczyć rozrząd? Nie chcę aby mnie naciągnął jakiś mechanik na robotę - bo się nie znam.

        Komentarz

        • Doba
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 357
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          rob555, Dla mnie to dźwięk złego kąta wtrysku.... i/lub/albo złej dawki paliwa ? :?:
          Samochód gaśnie i albo ma przestawiony kąt wtrysku albo coś z pompą i dawką paliwa.

          smarcz, Zdejmij osłonę od rozrządu - zobacz czy pasek tam dobrze wygląda, potem sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył.

          Postaraj się odczytać podczas tej krótkiej pracy z VAGA, jaki masz kąt wtrysku i jaką dawkę paliwa.,
          MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

          Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


          # # # # # # # # # # #

          Moja O2
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            x lat temu w 01 miałem podobna sytuacje przez chwile mi tak autko chodziło, a powód był, ze wyjalem bezpiecznik od sterownika silnika czy cos takiego. Ale bez innych objawów przez Ciebie opisanych - tylko zaczal silnik tak dzwinie chodzic....
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • rafalis222
              Ambiente
              • 2009
              • 160

              #7
              Sam tu chyba nic nie zdzialasz jak mi pompa padła tez dziwnie chodziła ale nie tak .Dobrego mechanika i niech przeleci powoli wszystko gdzie ci błędy wykazało.

              Komentarz

              • Pawka123
                Ambiente
                • 2009
                • 175

                #8
                Ja bym po kolei zaczął od sprawdzenia rozrządu po znakach i tak jak wspominał kolega dalej ustawienia pompy i kąta wtrysku, oraz całej elektryki związanej z układem paliwowym. Bezczynność nic Ci nie da, a coś trzeba robić. Jak się przysłuchujesz to możesz zlokalizować z kąd te dźwięki??

                Mocno też zastanawia ten wyciek oleju, który widać na bloku silnika. Rozumiem, że poziomy płynów się nie zmieniają (olej i płyn chłodzący).
                JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

                BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

                Komentarz

                • maxdax
                  Drive
                  • 2010
                  • 93

                  #9
                  sprawdź katalizator czy nie zapchany

                  Komentarz

                  • smarcz
                    Classic
                    • 2008
                    • 14

                    #10
                    To niestety - w poniedziałek samochód holuje do mechanika, żeby to wszystko zbadał. Ja mam za małe doświadczenie, żebym czegoś nie spaprał.

                    Nie wiem tylko czy mogę mechaniką wierzyć - bo miesiąc temu jak coś piszczało na zimnym silniku to były różne opinie - skończyło się na talku w pasek klinowy i faktycznie na chwile przestał piszczeć. Może przypadek - a było coś innego?

                    Jeżeli macie jakieś jeszcze podpowiedzi na co zwrócić uwagę - proszę piszcie. Potrzebuję to rozwikłać.

                    Samodzielnie tylko sprawdzę turbinę po zimnej stronie czy przypadkiem to nie to.

                    Komentarz

                    • boogoo
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 239

                      #11
                      Stawiam na zamarznięte paliwo.Jeśli przed wyłączeniem chodził silnik poprawnie,to postaw auto w ciepłym garażu i dolej mu paliwa verva z orlenu.A później szukaj u mechaników pomocy,jeśli okaże się,że nic nie pomogło.
                      Następna będzie panamera....????
                      Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        dla mnie to klin na wale ścięty
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • smarcz
                          Classic
                          • 2008
                          • 14

                          #13
                          Zamieszczone przez boogoo
                          Stawiam na zamarznięte paliwo.Jeśli przed wyłączeniem chodził silnik poprawnie,to postaw auto w ciepłym garażu i dolej mu paliwa verva z orlenu.A później szukaj u mechaników pomocy,jeśli okaże się,że nic nie pomogło.
                          No właśnie - pierwotnie też myślałem że to paliwo - ale czemu czarny dym się wydobywa?

                          Mam znajomego który jest chemikiem w Orlenie - twierdzi, że może tak być przy zamarzniętym paliwie ponieważ ropa się rozwarstwiła na różne elementy - dlatego paląc się w silniku daje czarny dym? Co o tym myślicie??

                          Zastanawia mnie taki eksperyment - aby opróżnić paliwo z przewodu do pompy wtryskowej na "zero" (czyli zapowietrzyć układ). Nalać świeżego paliwa do filtra i próbować zapalić samochód. Na początku zanim pociągnie paliwo będzie kłopot z zapowietrzonym układem - ale po chwili powinien pociągnąć świeże paliwko - tylko ile czasu powinno działać na takiej ilości - 1 min może więcej? Co myślicie o takim eksperymencie - czy to w ogóle ma sens?


                          Klin na wale? Czy mógłby tak bez żadnych wcześniej objawów się uszkodzić? Tu nie mam zielonego pojęcia? Czekam na dalsze podpowiedzi. Na razie zagadka nie udała się rozwikłać chociaż jedna z osób kazała mi jeszcze spróbować żebym zalał paliwem po raz kolejny filtr odcinając przewód od baku aby zweryfikować czy to mogło być to?

                          Krd - boli mnie to bardzo - już tydzień jestem jak bez ręki - nawet na allegro zacząłem rozglądać się za używanymi silnikami - żeby zrobić przeszczep (

                          [ Dodano: Wto 14 Lut, 12 14:56 ]
                          Mechanik oglądał samochód - zaholowałem go dopiero dzisiaj. Wstępne ustalenie uszkodzenie wałka na rozrządzie.

                          Czekam na propozycje bardziej zaawansowanych - co zrobić w tym temacie. Decydować się na remont i jak go zlecić aby był prawidłowo wykonany.

                          Dokładne informacje będę miał jutro.

                          Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

                          Komentarz

                          • macho224
                            Classic
                            • 2012
                            • 1

                            #14
                            No to będziesz miał wydatki. Dokładnie nie wiem bo jestem nowy - ale muszą być sporawe. Co o tym sądzicie?

                            Trafiłem na twój przypadek bo mi też powiedzieli, że zamarzła ropka. Jednak ja trzymam samochód pod chórkom. Myślę o zacholowaniu pod jakiś garaż podziemny któraś z galerii aby odtajał. Jedyne objawy jakie występują u mnie to całkowity brak zapłonu nawet na moment.

                            Chociaż dziś warunki lekko się zmieniły a temperarturka skoczyła. zobaczymy

                            Komentarz

                            Pracuję...